آشنایی مختصر با کلاس های World of Warcraft

World of Warcraft – بازی جذاب کمپانی بلیزارد می باشد که اولین بار در سال ۲۰۰۴ برای پلتفرم PC منتشر شد. آخرین بسته توسعه بازی بنام Battle for Azeroth در سال ۲۰۱۸  در اختیار عموم قرار گرفت. این بازی MMORPG همانند عمده بازی های ژانر خود، از نژاد ها و کلاس های متعددی تشکیل شده است. در این مطلب قصد داریم ۱۲ کلاس موجود در آخرین نسخه بازی را به صورت مختصر بررسی کرده، شما را اندکی با آنها، از Warrior تا Demon Hunter، آشنا نماییم.

 

Druid

دروید (به انگلیسی: Druid) کلاسی از بازی می باشد که بیش از هر چیزی امکان هیبرید بودن را در اختیار بازیکن قرار می دهد. به این معنا که این کلاس با کاراکتر شما اجازه می دهد به شکل های متفاوتی درآید که هر کدام از آنها ویژگی ها و امکانات خاص خود را دارند. به طور کلی Druid در حالت «خرس» می تواند از منبع Rage (همانند Warrior) برای بکارگیری توانایی ها و قابلیت های خود (Abilities) استفاده نماید. همچنین دروید می تواند در حالت «گربه» (Cat Form) مهارت بالایی در Stealth (حرکات مخفیانه – دزدی و…) بدست آورد. از دیگر ویژگی های Druid آنست، که این کلاس به کاراکتر امکان تبدیل شدن به یک Healer تمام عیار را در حالت انسانی (Humanoid) را می دهد. هر سه نقش ذکر شده دروید با استفاده از Shapeshift های پیشرفته تر همانند Tree Form و Moonkin Form قابل ارتقا می باشند.

سه تخصص (Specialization) دروید شامل: Guardian جهت ایفا نقش تانک، Feral نقش DPS و Balance نقش Nuker و همچنین Restoration جهت ایفاس نقش Healer می شود. کلاس دروید می تواند در صورت تقویت شدن از نظر آیتم (و Gear) – و همچنین هدایت شدن توسط بازیکنان ماهر – به صورت مجزا در هر کدام از چهار نقش مذکور خروجی فوق العاده ای را در بازی تولید کند.

 

Hunter

هانتر (به انگلیسی: Hunter – به معنای شکارچی) تنها کلاس بازی می باشد که می تواند از تسلیحات دوربرد شامل تیر کمان (Bow)، تفنگ (Gun) و Crossbow (تیرکمان فولادی) به صورت بهینه استفاده نماید. نقطه ضعف این کلاس در نبرد های نزدیک (Melee Combat) می باشد و در بازی جهت جلوگیری از بروز این نوع نبرد ها، برای این کلاس توانایی هایی (Abilities) تعبیه شده است. از دیگر قابلیت های هانتر توانایی آن در رام کردن موجودات زنده بازی می باشد که در کنار توانایی هایی نظیر ردیابی (Tracking) و بقا (Survival)، از این شکارچی یک کاراکتر تنهاکار (Solo) ساخته است. سه Specialization این کلاس شامل Marksmanship، Beast Mastery و Survival می باشد که همگی صرفاً جهت ایفاس رول DPS مورد استفاده قرار می گیرند. هر کدام از این تخصص ها برای ایفای نقش DPS از روش های متفاوتی استفاده می کنند. به عنوان مثال Marksmanship عمده خسارت های وارده به دشمنان را از طریق محاسبه درصدی از خسارت قابل تحمیل اسلحه (Weapon Damage) وارد می نماید.

 

Mage

Mage کلاسی قدرتمند و کارا در حوزه PvP می باشد که به صورت دوربرد (Ranged) و با استفاده از جادو عمل می کتد. با توجه به Armor پایین کاراکتر های این کلاس، Mage ها بسیار ضعیف و شکننده می باشند. با این حال با استفاده از Crowd Control هایی نظیر Polymorph و اسپل های قدرتمند که به صورت های مختلف Damage بالایی به دشمنان وارد می کنند، می تواند نقش بسیار موثری در نبرد با سایر بازیکنان داشته باشد. سه تخصص این کلاس شامل Fire، Forestو Arcane می باشد.

 

 

Paladin

Paladin جنگنده (Warriors) مقدس هیبرید می باشد که می تواند در سه حالت DPS، Tank و Healer ایفای نقش کند. از آنها عموماً به عنوان یکی از توانمند ترین کلاس ها جهت Group Support یاد می شود که توانایی بالایی در استفاده از انواع Buff ها را دارا می باشند. Paladin ها همچنین با استفاده از قابلیت های خاص خود توانایی بالایی در تبدیل شدن به کاراکتر های Durable در نبرد ها را دارا می باشند. سه Specialization مخصوص پالادین شامل Retribution جهت ایفای نقش DPS و Holy جهت ایفای نقش Healer و همچنین Protection جهت ایفای نقش تانکی (Tank) می باشد. همچنین باید توجه داشت که Holy Paladin ها در شفابخشی گروهی با استفاده از اسپل های AOE ضعف های قابل توجهی دارند.

 

Priest

کشیش (Priest) کلاسی توانا در شفابخشی است و Healing را به عنوان هدف به صورت جدی دنبال می کند. کشیش احتمالاً شامل مفصل ترین ابزار ها جهت نیل به این هدف می باشد. Priest ضمن توانایی بالا در شفابخشی فردی (Single Healing) بر خلاف پالادین توانایی بالایی را در شفابخشی جمعی دارا می باشد.

 

 

 

Rogue

Rogue کلاسی در بازی World of Warcraft می باشد که تمرکز اصلی آن بر روی وارد کردن خسارات سنگین به دشمنان می باشد. توانایی مخفی شدن Rouge از طریق غیب شدن با استفاده از اسپل های مختلف به این هیرو برتری قابل توجهی در تاکتیک های نبرد می دهد. همچنین سموم (Poisons) قابل استفاده در نبرد ها جهت اعمال افکت های مخرب متعدد و توانایی قاپ زدن جیب سایر موجودات بازی از جمله سایر قابلیت های کلاس Rogue می باشند. آنچه Rogue را در میدان نبرد به موجودی دست نیافتنی و در عین حال ترسناک برای دشمنان تبدیل می کند، توانایی از کار انداختن طرف های مقابل از طریق اعمال افکت های Stun و موارد مشابه دیگر می باشد که عملاً منجر به از کار افتادن بسیاری از نقشه هایی می شود که در ذهن دشمنان روگ وجود دارد. Rogue بجای منبع مانا (Mana) از Energy جهت کست (Cast) اسپل های خود استفاده می نماید و با تولید Combo Point ضربات مهلکی را با استفاده از Finishing Move های خود به هیرو های مقابل وارد می کند.

 

Shaman

شمن (Shaman) – کلاسی است با توانایی تبدیل شدن به Nuker ،Healer و DPS در کمترین زمان ممکن که در هر هنگام می تواند در نبرد های جمعی بجای سایر نقش های ایفای نقش کند. Shaman ها به طور گسترده از Totem ها با خاصیت های متفاوت استفاده می نمایند. توانایی بالای آنها در شفابخشی و اعمال Burst Damage ها از شمن غولی شکست ناپذیر در PvP ساخته است.

 

 

Warlock

جادوگر های Warlock با تسخیر Demon ها و استفاده از جادو سیاه هر دشمنی را از میان بر می دارند. هر چند Warlock از نبود Burst Damage های کارا رنج می برد، با اینجال اسپل های AoE و DOT (Damage over Time) قدرتمند او توانسته اند از این موجود شرور رقیبی قدرتمند در هر میدانی بسازند. جادوگر ها از روش مبارزه دوربرد (Ranged) استفاده می کنند و با استفاده از Fear اسپل ها می توانند تاکتیک های قدرتمندی را علیه دشمنان خود بکار گیرند. از جمله دیگر توانایی های Warlock می توان به ساخت Soulstone, Healstone و فراخوانی (Summon) اعضای ذیگر Party ها اشاره نمود.

 

Warrior

کلاس Warrior بیش از هر چیز به Gear بالا نیازمند است تا بتواند در عمل کارایی خود را به اثبات رساند. جنگجو ها می توانند با استفاده از قابلیت های متعدد خود در نبرد های نزدیک به دشمن ضربات سنگینی وارد کرده و او را مشغول خود کنند. کاربرد اصلی آنها در نقش Tank و Offtank می باشد که بسته به شرایط می توانند به راحتی در نقش DPS نیز بازی کنند. Warrior ابزار های متعددی جهت تولید Threat در NPC را دارا می باشد که می تواند از انها جهت حفظ Aggro بخصوص در هنگام Raid ها استفاده نماید. کلاس جنگجو بجای Mana از Rage جهت کست اسپل استفاده می نماید که با ضربه خوردن از دشمنان و ضربه زدن به آنها می تواند مقدار آن را افزایش دهد. مقدار Rage در زمان فارق بودن از Combat به سرعت رو به کاهش می گذارد.

 

Monk

کلاس Monk یکی دیگر از کلاس های هیبریدی بازی World of Warcraft می باشد که می تواند در سه Talent Tree در سه نقش متفاوت بازی کند. مونک از Windwalker جهت تبدیل شدن به یک DPS تمام عیار، از Brewmaster جهت تبدیل شدن به یک تانک توانمند و از Mistweaver جهت تبدیل شدن به یک شفابخش کارا استفاده می کند. Monk همانند Warrior و DK از سیستم اختصاصی خود جهت ذخیره انرژی بنام Chi استفاده می کند.

 

 

Death Knight

DK/Death Knight ا شوالیه مرگ، شوالیه های جان بر کف لیچ کینگ می باشند که در World of Warcraft: Wrath of the Lich King به بازی اضافه شدند. آنها داستان خود را در استارتر زون مخصوص خود به نام Eastern Plagueland آغاز می کنند. همچنین استارتر لول کاراکتر های این کلاس ۵۵ می باشد و برای ساخت آنها باید در حساب خود حداقل یک هیرو با لول ۵۵ یا بیشتر داشته باشید. سه Specialization شوالیه های مرگ شامل Forest جهت ایفای نقش DPS و Unholy جهت ارتقا قابلیت های مخصوص استفاده از Undead Minion ها و Blood جهت ایفای نقش تانک می شود.

 

 

Demon Hunter

کلاس Demon Hunter که در نسخه Legion به عنوان دومین Hero Class بازی (بعد از DK) به World of Warcraft افزوده شد بازی را از لول 98 در استارتر زون مخصوص خود آغاز می کند. برای ساخت یک هیرو Demon Hunter در هر حساب کاربری باید حداقل یک هیرو با لول ۷۰ داشته باشید. بر خلاف داستان لجیون، Demon Hunter ها تنها می توانند در دو کلاس Blood Elf و Night Elfمورد استفاده قرار بگیند. DH از Fury و Pain جهت کست اسپل های خود استفاده می کند.

درباره نویسنده: ادمین

ممکن است دوست داشته باشید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *